- zakaz jazdy na oponach typu slick w samochodach bez klatki bezp.
- jazda po torze możliwa jest jedynie sprawnym technicznie autem na włączonych światłach mijania
- sprawność samochodu potwierdza aktualny wpis w dowodzie rejestracyjnym pojazdu lub w książce pojazdu sportowego
- wszystkie pojazdy wyjeżdżające na tor muszą posiadać zainstalowane uchwyty holownicze!
- w każdym samochodzie obowiązkowo musi znajdować się sprawna gaśnica
- jazda po torze odbywa się tylko i wyłącznie w jednym kierunku (zgodnie z ruchem wskazówek zegara)
- wjazd na tor oraz zjazd z toru odbywa się przez Depo
- zakaz przekraczania białej linii wyjazdu z Depo
- prędkość jazdy w Depo ograniczona jest do 30 km/h
- przy wyjeździe z Depo znajduje się sygnalizator lub osoba kierująca zajęciami
- wyjazd na tor może nastąpić tylko i wyłącznie gdy świeci się zielone światło lub gdy osoba funkcyjna zezwoliła na wyjazd
- należy ustąpić pierwszeństwa samochodom znajdującym się na torze przy wyjeździe z Depo na tor
- czasie jazdy należy mieć zawsze zapięty kask i pasy bezpieczeństwa
- na torze podczas imprezy TPTD obowiązuje bezwzględny zakaz wyprzedzania w zakrętach
- wyprzedzanie się jest możliwe tylko na prostej, a uczestnik winien umożliwić wyprzedzenie kierowcom jadącym szybciej
- zakaz zmieniania toru jazdy podczas wyprzedzania przez samochody jadące szybciej
- bezwzględny zakaz zatrzymywania się na torze – na poszczególnych stanowiskach znajdują się wyspecjalizowane służby, które odpowiadają za bezpieczeństwo i pomoc
- bezwzględne stosowanie się do flag sygnalizacyjnych pokazywanych przez sędziów w punktach obserwacyjnych
- należy zawsze poddać się poleceniom osób funkcyjnych
- zjeżdżając z toru należy jechać przy prawej krawędzi toru
- w czasie jazdy po torze szyby i szyberdach muszą być zamknięte, a wszystkie przedmioty w bagażniku i kabinie muszą być solidnie zamocowane
- w czasie jazdy po torze szyby i szyberdach muszą być zamknięte, a wszystkie przedmioty w bagażniku i kabinie muszą być solidnie zamocowane
- uczestnicy zobowiązani są stosować się do poleceń sędziów i osób funkcyjnych
Flaga zielona / migający zielony panel
pokazywana kierowcy przez wymachiwanie na linii startu
Flaga ta oznacza też początek sesji pomiarowej
Flaga biało-czarna szachownica / migający panel
pokazywana kierowcy przez wymachiwanie na linii startu
Koniec sesji kwalifikacyjnej lub wyścigu. Należy zakończyć wyścig i zjechać do DEPO
(bez wyprzedzania)
Flaga czerwona / migający czerwony panel
pokazywana przez wymachiwanie na t startu w punktach obserwacyjnych (PO)
Gdy zapadła decyzja o zatrzymaniu sesji kwalifikacyjnej lub wyścigu. Wszyscy kierowcy powinni natychmiast zwolnić i zjechać do DEPO (bez wyprzedzania)
Flaga czerwona / migający czerwony panel
pokazywana przez wymachiwanie na linii startu i w PO
Gdy zapadła decyzja o zatrzymaniu sesji kwalifikacyjnej lub wyścigu. Wszyscy kierowcy powinni natychmiast zwolnić i zjechać do DEPO (bez wyprzedzania)
Indywidualna flaga czerwona dla kierowcy
pokazywana kierowcy przez wymachiwanie na linii startu i w PO
Flaga czerwona pokazywana indywidualnemu zawodnikowi – pokazywana jest przez wymachiwanie na poszczególnych PO, gdy zachodzi konieczność przerwania sesji przez danego zawodnika. Musi on natychmiast zwolnić i udać się do Depo. Wyprzedzanie jest zabronione!
Flaga żółta / migający zółty panel
jedna wymachiwana flaga, w PO gdzie występuje niebezpieczeństwo
Sygnał niebezpieczeństwa: “zwolnij, nie wyprzedzaj, bądź gotów do zmiany kierunku jazdy. Na poboczu lub części toru zaistniało niebezpieczeństwo”. Zakaz wyprzedzania aż do zielonej flagi
Flaga żółta z czerwonymi pasami / migający panel
pokazywana kierowcy przez wymachiwanie na linii startu i w PO
Pokazywana jest kierowcom nieruchomo by poinformować o pogorszeniu się przyczepności drogi w wyniku obecności oleju lub wody na torze w strefie następującej po użyciu flagi. Flaga powinna być pokazywana przez co najmniej (w zależności od okoliczności) 4 okrążenia, chyba że nawierzchnia wcześniej wróci do normy. Nie pokazuje się flagi zielonej w następnym sektorze
Flaga zielona / migający zielony panel
pokazywana przez wymachiwanie w PO, w którym wcześniej była flaga żółta
Używana jest by wskazać, że tor jest wolny od przeszkód i powinna być wymachiwana na PO znajdującym się bezpośrednio po miejscu incydentu, gdzie konieczne było użycie jednej lub kilku flag żółtych. Flaga pokazywana jest do momentu ustania zdarzenia. Flaga ta oznacza też początek sesji pomiarowej.
Flaga niebieska
pokazywana kierowcy przez wymachiwanie na linii startu i w PO
Flaga nieruchoma powinna być pokazywana kierowcy opuszczającemu Depo, jeżeli jeden lub kilku zawodników zbliża się na torze. Pokazywana w czasie sesji pomiarowej na PO oznacza: Ustąp pierwszeństwa szybszemu samochodowi, który przygotowuje się do wyprzedzania! Można tego dokonać w JEDYNY bezpieczny podczas imprezy sposób – na wyjściu z zakręty jadąc prawidłowym torem jazdy nie należy gwałtownie przyśpieszać.
w zakrętach 1000 zł. Po jej nałożeniu należy niezwłocznie udać się do biura celem uregulowania należności. Dopóki
biuro nie potwierdzi opłacenia kary, uczestnik nie będzie mógł kontynuować jazd.
W przypadku rażącego nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa osoba może zostać zdyskwalifikowana z imprezy,
tracąc przy tym licencję TPTD.
- zakaz jazdy na oponach typu slick w samochodach bez klatki bezp.
- jazda po torze możliwa jest jedynie sprawnym technicznie autem na włączonych światłach mijania
- sprawność samochodu potwierdza aktualny wpis w dowodzie rejestracyjnym pojazdu lub w książce pojazdu sportowego
- wszystkie pojazdy wyjeżdżające na tor muszą posiadać zainstalowane uchwyty holownicze!
- w każdym samochodzie obowiązkowo musi znajdować się sprawna gaśnica
- jazda po torze odbywa się tylko i wyłącznie w jednym kierunku (zgodnie z ruchem wskazówek zegara)
- wjazd na tor oraz zjazd z toru odbywa się przez Depo
- zakaz przekraczania białej linii wyjazdu z Depo
- prędkość jazdy w Depo ograniczona jest do 30 km/h
- przy wyjeździe z Depo znajduje się sygnalizator lub osoba kierująca zajęciami
- wyjazd na tor może nastąpić tylko i wyłącznie gdy świeci się zielone światło lub gdy osoba funkcyjna zezwoliła na wyjazd
- należy ustąpić pierwszeństwa samochodom znajdującym się na torze przy wyjeździe z Depo na tor
- czasie jazdy należy mieć zawsze zapięty kask i pasy bezpieczeństwa
- na torze podczas imprezy TPTD obowiązuje bezwzględny zakaz wyprzedzania w zakrętach
- wyprzedzanie się jest możliwe tylko na prostej, a uczestnik winien umożliwić wyprzedzenie kierowcom jadącym szybciej
- zakaz zmieniania toru jazdy podczas wyprzedzania przez samochody jadące szybciej
- bezwzględny zakaz zatrzymywania się na torze – na poszczególnych stanowiskach znajdują się wyspecjalizowane służby, które odpowiadają za bezpieczeństwo i pomoc
- bezwzględne stosowanie się do flag sygnalizacyjnych pokazywanych przez sędziów w punktach obserwacyjnych
- należy zawsze poddać się poleceniom osób funkcyjnych
- zjeżdżając z toru należy jechać przy prawej krawędzi toru
- w czasie jazdy po torze szyby i szyberdach muszą być zamknięte, a wszystkie przedmioty w bagażniku i kabinie muszą być solidnie zamocowane
- w czasie jazdy po torze szyby i szyberdach muszą być zamknięte, a wszystkie przedmioty w bagażniku i kabinie muszą być solidnie zamocowane
- uczestnicy zobowiązani są stosować się do poleceń sędziów i osób funkcyjnych
Flaga zielona / migający zielony panel
pokazywana kierowcy przez wymachiwanie na linii startu
Flaga ta oznacza też początek sesji pomiarowej
Flaga biało-czarna szachownica / migający panel
pokazywana kierowcy przez wymachiwanie na linii startu
Koniec sesji kwalifikacyjnej lub wyścigu. Należy zakończyć wyścig i zjechać do DEPO
(bez wyprzedzania)
Flaga czerwona / migający czerwony panel
pokazywana przez wymachiwanie na t startu w punktach obserwacyjnych (PO)
Gdy zapadła decyzja o zatrzymaniu sesji kwalifikacyjnej lub wyścigu. Wszyscy kierowcy powinni natychmiast zwolnić i zjechać do DEPO (bez wyprzedzania)
Flaga czerwona / migający czerwony panel
pokazywana przez wymachiwanie na linii startu i w PO
Gdy zapadła decyzja o zatrzymaniu sesji kwalifikacyjnej lub wyścigu. Wszyscy kierowcy powinni natychmiast zwolnić i zjechać do DEPO (bez wyprzedzania)
Indywidualna flaga czerwona dla kierowcy
pokazywana kierowcy przez wymachiwanie na linii startu i w PO
Flaga czerwona pokazywana indywidualnemu zawodnikowi – pokazywana jest przez wymachiwanie na poszczególnych PO, gdy zachodzi konieczność przerwania sesji przez danego zawodnika. Musi on natychmiast zwolnić i udać się do Depo. Wyprzedzanie jest zabronione!
Flaga żółta / migający zółty panel
jedna wymachiwana flaga, w PO gdzie występuje niebezpieczeństwo
Sygnał niebezpieczeństwa: “zwolnij, nie wyprzedzaj, bądź gotów do zmiany kierunku jazdy. Na poboczu lub części toru zaistniało niebezpieczeństwo”. Zakaz wyprzedzania aż do zielonej flagi
Flaga żółta z czerwonymi pasami / migający panel
pokazywana kierowcy przez wymachiwanie na linii startu i w PO
Pokazywana jest kierowcom nieruchomo by poinformować o pogorszeniu się przyczepności drogi w wyniku obecności oleju lub wody na torze w strefie następującej po użyciu flagi. Flaga powinna być pokazywana przez co najmniej (w zależności od okoliczności) 4 okrążenia, chyba że nawierzchnia wcześniej wróci do normy. Nie pokazuje się flagi zielonej w następnym sektorze
Flaga zielona / migający zielony panel
pokazywana przez wymachiwanie w PO, w którym wcześniej była flaga żółta
Używana jest by wskazać, że tor jest wolny od przeszkód i powinna być wymachiwana na PO znajdującym się bezpośrednio po miejscu incydentu, gdzie konieczne było użycie jednej lub kilku flag żółtych. Flaga pokazywana jest do momentu ustania zdarzenia. Flaga ta oznacza też początek sesji pomiarowej.
Flaga niebieska
pokazywana kierowcy przez wymachiwanie na linii startu i w PO
Flaga nieruchoma powinna być pokazywana kierowcy opuszczającemu Depo, jeżeli jeden lub kilku zawodników zbliża się na torze. Pokazywana w czasie sesji pomiarowej na PO oznacza: Ustąp pierwszeństwa szybszemu samochodowi, który przygotowuje się do wyprzedzania! Można tego dokonać w JEDYNY bezpieczny podczas imprezy sposób – na wyjściu z zakręty jadąc prawidłowym torem jazdy nie należy gwałtownie przyśpieszać.
w zakrętach 1000 zł. Po jej nałożeniu należy niezwłocznie udać się do biura celem uregulowania należności. Dopóki
biuro nie potwierdzi opłacenia kary, uczestnik nie będzie mógł kontynuować jazd.
W przypadku rażącego nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa osoba może zostać zdyskwalifikowana z imprezy,
tracąc przy tym licencję TPTD.