Klasyfikacja 2024
Tor Poznań Track Day to 10 imprez wyścigowych w roku 2024.
Zawodnicy walczą o tytuł Mistrza Okręgu Poznańskiego PZM w Amatorskich Samochodowych Wyścigach Płaskich.
Zawodnicy walczą o tytuł Mistrza Okręgu Poznańskiego PZM w Amatorskich Samochodowych Wyścigach Płaskich.
Punktacja klasyfikacji sezonu Tor Poznań Track Day oraz TPTD Time Attack
Uzyskany najlepszy czas okrążenia w danej edycji określa zajęte miejsce w każdej klasie.
Podczas każdej edycji uczestnicy gromadzą punkty przyznawane w zależności od zdobytego miejsca w klasie wg. schematu zamieszczonego w tabeli poniżej. W klasyfikacji sezonu uwzględnione zostanie 10 najlepszych wyników rund. Udział w klasyfikacji sezonu zapewnia udział w min. sześciu imprezach.
- 1
20
+3
- 2
19
+2
- 3
18
+1
- 4
17
- 5
16
- 6
15
- 7
16
- 8
16
- 9
16
- 10
16
- 11
16
- 12
16
- 13
16
- 14
16
- 15
16
- 16
16
- 17
16
- 18
16
- 19
16
- 20
16
Punktacja klasyfikacji generalnej
Klasyfikacja generalna jest ustalana na podstawie najlepszego czasu uzyskanego podczas danej edycji TPTD bez podziału na klasy. Do klasyfikacji rocznej brane są pod uwagę punkty zdobyte na wszystkich edycjach TPTD
- 1
20
+5
- 2
19
+2
- 3
18
+1
- 4
17
- 5
16
- 6
15
- 7
14
- 8
13
- 9
12
- 10
11
- 11
10
- 12
9
- 13
8
- 14
7
- 15
6
- 16
5
- 17
4
- 18
3
- 19
2
- 20
1
Klasy w sezonie 2024
Auta seryjne
W klasie seryjnych aut dopuszcza sie modyfikacje zwiększające
bezpieczeństwo czynne jak fotel kubełkowy i pasy wielopunktowe
(reszta wnętrza musi pozostać bez zmian).
- Układ hamulcowy poza składem mieszanki okładzin ciernych,
dodatkowymi nacięciami/ nawierceniem tarcz i nieseryjnymi
wężykami hamulcowymi musi pozostać bez zmian.
- W układzie zawieszenia dopuszcza się tylko twardsze sprężyny
(pasujące do seryjnych niezmodyfikowanych na wysokość
amortyzatorów) posiadające dopuszczenie na drogę (np. TUV)
i twardsze odpowiedniki seryjnych amortyzatorów (do których
pasują seryjne sprężyny)
- Stabilizatory mogą być wymienione tylko na te o większej
średnicy jednak o ksztalcie i sposobie mocowania identycznym
z seryjnym.
SPORT
SERYJNE (bez modyfikacji) sportowe
auta z mocą do 250 KM
SPORT PLUS
SERYJNE (bez modyfikacji) sportowe
auta z mocą od 251 KM do 450 KM
SUPERSPORT
SERYJNE (bez modyfikacji) auta
"sportowe" z charakteryzujące się mocą powyżej
450 KM.
Auta modyfikowane
Samochody "profesjonalnie" przygotowane do sportu
motorowego lub z modyfikacjami wpływającymi na właściwości
jezdne i osiągi auta.
PROFI 2000
samochody modyfikowane z silnikami
o pojemności skokowej do 2000cm3
PROFI 3500
samochody modyfikowane z silnikami
o pojemności skokowej od 2001cm3 do 3500cm3
PROFI 3500+
samochody modyfikowane z silnikami
o pojemności skokowej powyżej 3500cm3
Super S
samochody modyfikowane Mini R53
Silniki wankla
Samochody z silnikiem Wankla lub posiadające silniki doładowane klasyfikowane są w klasie odpowiadającej
pojemności skokowej skorygowanej przez współczynnik 1,6
Classic CUP
Doceniając piękno przedstawicieli klasycznej motoryzacji
pojawiających się podczas poprzednich edycji TPTD, w sezonie
2018 ustanowiony został ponownie TPTD Classic CUP. Puchar
obejmuje wyjątkowe 20 letnie modele będące w swoim czasie
ikonami motosportu - oldtimery oraz youngtimery
wyprodukowane przed rokiem 1997. Samochody, które weszły
do produkcji po roku 1990 zostaną włączone do klasyfikacji
w TPTD CLASSIC CUP po decyzji organizatora (uwzględniającej
wyjątkowość modelu, jego stanu, seryjność produkcji,
adekwatnosć klasyfikacj).
SERYJNE (bez modyfikacji) oraz z modyfikacjami wpływającymi na właściwości jezdne i osiągi auta, oldtimery oraz youngtimery o dowolnych pojemnościach silnika,
Uczestnicy TPTD CLASSIC CUP otrzymują premię
punktową zależną od wieku auta
- sprzed roku 1970 - 5 pkt.
- z lat 1970-1979 - 4 pkt.
- z lat 1980-1985 - 3 pkt.
- z lat 1986-1987 - 2 pkt.
- z lat 1988-1989 - 1 pkt.
- sprzed roku 1970 - 5 pkt.
- z lat 1970-1979 - 4 pkt.
- z lat 1980-1985 - 3 pkt.
- z lat 1986-1987 - 2 pkt.
- z lat 1988-1989 - 1 pkt.
Puchar Pań
Każda uczestniczka zostaje dodatkowo objęta klasyfikacją
roczną Pucharu Pań niezależnie od klasy w której zdobywa punkty
PUCHAR PAŃ
Dodatkowe adnotacje
-50%
Każdorazowo zwycięzca każdej klasy poza ewentualnymi nagrodami zapewnianymi przez partnerów wygrywa
50% zniżkę na udział w kolejnej (następnej z kolei) edycji TPTD!
Zdobywca drugiego miejsca w klasie 30% zniżkę na udział w kolejnej (następnej z kolei) edycji TPTD!
Zdobywca trzeciego miejsca w klasie 20% zniżkę na udział w kolejnej (następnej z kolei) edycji TPTD!
Zdobywca trzeciego miejsca w klasie 20% zniżkę na udział w kolejnej (następnej z kolei) edycji TPTD!
Opony slick
Opony typu slick (lub nieposiadające homologacji europejskiej E, ECE), dopuszczone są jedynie w samochodach
wzmocnionych konstrukcyjnie - z klatką bezpieczeństwa!!!! Wskazane jest również zastosowanie foteli
kubełkowych oraz pasów szelkowych.
LIQUI MOLY TPTD 1hRace
Klasy samochodów seryjnych
W klasie seryjnych aut dopuszcza sie modyfikacje zwiększające
bezpieczeństwo czynne jak fotel kubełkowy i pasy wielopunktowe
(reszta wnętrza musi pozostać bez zmian).
- Układ hamulcowy poza składem mieszanki okładzin ciernych,
dodatkowymi nacięciami/ nawierceniem tarcz i nieseryjnymi
wężykami hamulcowymi musi pozostać bez zmian.
- W układzie zawieszenia dopuszcza się tylko twardsze sprężyny
(pasujące do seryjnych niezmodyfikowanych na wysokość
amortyzatorów) posiadające dopuszczenie na drogę (np. TUV)
i twardsze odpowiedniki seryjnych amortyzatorów (do których
pasują seryjne sprężyny)
- Stabilizatory mogą być wymienione tylko na te o większej
średnicy jednak o ksztalcie i sposobie mocowania identycznym
z seryjnym.
ENDURANCE SPORT
obejmuje samochody SERYJNE (bez modyfikacji), o mocy do 350KM
ENDURANCE SUPERSPORT
obejmuje samochody SERYJNE (bez modyfikacji) o mocy powyżej 350KM,
Klasy samochodów modyfikowanych
Samochody "profesjonalnie" przygotowane do sportu
motorowego lub z modyfikacjami wpływającymi na właściwości
jezdne i osiągi auta.
ENDURANCE PROFI
obejmuje samochody modyfikowane (również fabrycznie) w celu poprawy osiągów z silnikami o pojemności skokowej do 3500cm3,
ENDURANCE PROFI PLUS
obejmując samochody modyfikowane (również fabrycznie) w celu poprawy osiągów z silnikami o pojemności skokowej powyżej 3500cm3,
TPTD Time Attack
Klasy samochodów seryjnych
W klasie seryjnych aut dopuszcza się modyfikacje zwiększające
bezpieczeństwo czynne jak fotel kubełkowy i pasy wielopunktowe
(reszta wnętrza musi pozostać bez zmian).
Time Attack SPORT
obejmuje wszystkie samochody SERYJNE (bez modyfikacji)
Klasy samochodów modyfikowanych
Samochody "profesjonalnie" przygotowane do sportu
motorowego lub z modyfikacjami wpływającymi na właściwości
jezdne i osiągi auta.
Time Attack PROFI
obejmuje samochody modyfikowane (również fabrycznie) w celu poprawy osiągów