Auta seryjne
W klasie seryjnych aut dopuszcza sie modyfikacje zwiększające
bezpieczeństwo czynne jak fotel kubełkowy i pasy wielopunktowe
(reszta wnętrza musi pozostać bez zmian).
- Układ hamulcowy poza składem mieszanki okładzin ciernych,
dodatkowymi nacięciami/ nawierceniem tarcz i nieseryjnymi
wężykami hamulcowymi musi pozostać bez zmian.
- W układzie zawieszenia dopuszcza się tylko twardsze sprężyny
(pasujące do seryjnych niezmodyfikowanych na wysokość
amortyzatorów) posiadające dopuszczenie na drogę (np. TUV)
i twardsze odpowiedniki seryjnych amortyzatorów (do których
pasują seryjne sprężyny)
- Stabilizatory mogą być wymienione tylko na te o większej
średnicy jednak o ksztalcie i sposobie mocowania identycznym
z seryjnym.
SPORT
obejmująca SERYJNE (bez modyfikacji) sportowe
auta z mocą do 250 KM
SPORT PLUS
obejmująca SERYJNE (bez modyfikacji) sportowe
auta z mocą od 250 KM do 450 KM
SUPERSPORT
obejmująca SERYJNE (bez modyfikacji) auta
"sportowe" z charakteryzujące się mocą powyżej
450 KM.
Auta profesjonalne
Samochody "profesjonalnie" przygotowane do sportu
motorowego lub z modyfikacjami wpływającymi na właściwości
jezdne i osiągi auta.
PROFI 2000
obejmująca samochody modyfikowane z silnikami
o pojemności skokowej do 2000cm3
PROFI 3500
obejmująca samochody modyfikowane z silnikami
o pojemności skokowej od 2000cm3 do 3500cm3
PROFI 3500+
obejmująca samochody modyfikowane z silnikami
o pojemności skokowej powyżej 3500cm3
Classic CUP
Doceniając piękno przedstawicieli klasycznej motoryzacji
pojawiających się podczas poprzednich edycji TPTD, w sezonie
2018 ustanowiony został ponownie TPTD Classic CUP. Puchar
obejmuje wyjątkowe 20 letnie modele będące w swoim czasie
ikonami motosportu - oldtimery oraz youngtimery
wyprodukowane przed rokiem 1997. Samochody, które weszły
do produkcji po roku 1990 zostaną włączone do klasyfikacji
w TPTD CLASSIC CUP po decyzji organizatora (uwzględniającej
wyjątkowość modelu, jego stanu, seryjność produkcji,
adekwatnosć klasyfikacj).
obejmujących SERYJNE (bez modyfikacji) oraz
z modyfikacjami wpływającymi na właściwości
jezdne i osiągi auta, oldtimery oraz youngtimery
o dowolnych pojemnościach silnika,
z modyfikacjami wpływającymi na właściwości
jezdne i osiągi auta, oldtimery oraz youngtimery
o dowolnych pojemnościach silnika,
Uczestnicy TPTD CLASSIC CUP otrzymują premię
punktową zależną od wieku auta
- sprzed roku 1970 - 5 pkt.
- z lat 1970-1979 - 4 pkt.
- z lat 1980-1985 - 3 pkt.
- z lat 1986-1987 - 2 pkt.
- z lat 1988-1989 - 1 pkt.
- sprzed roku 1970 - 5 pkt.
- z lat 1970-1979 - 4 pkt.
- z lat 1980-1985 - 3 pkt.
- z lat 1986-1987 - 2 pkt.
- z lat 1988-1989 - 1 pkt.
Puchar Pań
Każda uczestniczka zostaje dodatkowo objęta klasyfikacją
roczną Pucharu Pań niezależnie od klasy w której zdobywa punkty
PUCHAR PAŃ
obejmujący uczestniczki zawodów
Dodatkowe adnotacje
-50%
Każdorazowo zwycięzca każdej klasy poza ewentualnymi nagrodami zapewnianymi przez partnerów wygrywa
50% zniżkę na udział w kolejnej (następnej z kolei) edycji TPTD!
Zdobywca drugiego miejsca w klasie 30% zniżkę na udział w kolejnej (następnej z kolei) edycji TPTD!
Zdobywca trzeciego miejsca w klasie 20% zniżkę na udział w kolejnej (następnej z kolei) edycji TPTD!
Zdobywca trzeciego miejsca w klasie 20% zniżkę na udział w kolejnej (następnej z kolei) edycji TPTD!
Opony slick
Opony typu slick (lub nieposiadające homologacji europejskiej E, ECE), dopuszczone są jedynie w samochodach
wzmocnionych konstrukcyjnie - z klatką bezpieczeństwa!!!! Wskazane jest również zastosowanie foteli
kubełkowych oraz pasów szelkowych.
Silniki wankla
Samochody z silnikiem Wankla lub posiadające silniki doładowane klasyfikowane są w klasie odpowiadającej
pojemności skokowej skorygowanej przez współczynnik 1,6